vrijdag 23 juli 2010

Om te beginnen

De kop is eraf, "Ook wat moois" is afgevuurd en niet meer te stuiten. Laat ik bescheiden beginnen. De titel van deze blog - het zal u niet zijn ontgaan - kan worden gelezen als "Dat is me ook wat moois!", of als "Kijk, dit is ook wat moois!". Het staat voor alles wat mijn aandacht trekt, uit verontwaardiging, betrokkenheid, ontroering of verwondering. Voor zover ik me dat nu vast kan voorstellen zal dat kunnen gaan om interesses uit mijn hobby-sfeer (natuur, muziek, kunst, literatuur), mijn werk (coaching, cursus schrijven, IT), of andere zaken die mijn belangstelling hebben (politiek, onderwijs, psychologie, ik kan wel even doorgaan).

Een veelheid aan aandachtsgebieden dus. Maar ik vermoed dat die onderwerpen ondergeschikt zullen zijn aan het verhaal er omheen. Het zijn meestal de kleine deviaties - die juist niet kenmerkend zijn voor het terrein in kwestie - die de aandacht van een nadere beschouwing verdienen. Daarover te schrijven helpt me mijn gedachten te ordenen en sluimerende ideeën aan de oppervlakte te brengen. En, wie weet schenkt het u ook wat voldoening. Dat zou leuk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten